E-mailmarketing

E-mail marketing

Wij ondersteunen ondernemend Veenendaal bij het opbouwen van klantenloyaliteit via e-mail marketing.

Onze klanten beoordelen ons gemiddeld met een 5.0

Transparant

Elke maand nemen we de resultaten en acties door.

Bewezen trackrecords

Wij helpen onze klanten aan meer loyale klanten.

Meetbare resultaten

Wij sturen op het behalen van online doelstellingen.

Waarom moet je NU starten met e-mailmarketing?

Omdat je mogelijk een potentieel van 65% van je business laat liggen.

Uit onderzoek van onder andere de Harvard Business School blijkt dat 65% van de omzet komt vanuit bestaande klanten. Wat betekent dat je mogelijk slechts 35% van je business gebruikt als je niet actief bezig bent met marketing dat gericht is op klantbehoud. Wij snappen dat je dat natuurlijk wilt voorkomen.

 

E-mail marketing is voor velen de belangrijkste online marketingstrategie als het gaat om klantbehoud, ook wel klantretentie genoemd. Het is een krachtig middel om gratis je doelgroep te bereiken, nieuwe klanten te werven en de omzet bij bestaande klanten te verhogen.

In het kort

Eén e-mail, $13.000.000 omzet!

Gary Thuerk legde eigenhandig de basis voor e-mailmarketing. Op 3 mei 1978 stuurde hij een e-mail naar 400 zakelijke relaties en genereerde het bizarre bedrag 13 miljoen dollar omzet voor zijn bedrijf.

De kracht van een E-mail marketingstrategie

E-mail marketing is waarschijnlijk niet het eerste waar je aan denkt bij een online marketing strategie. Toch is het belangrijk om de kracht hiervan niet te onderschatten. Zo biedt e-mail marketing tot op de dag van vandaag de hoogste “return of investment” (ROI), wat inhoudt dat dit het meeste rendement geeft op jouw investering.

 

Wil jij sparren over e-mail marketing en weten wat dit voor jou kan betekenen? Kom dan gezellig langs of neem vrijblijvend contact op. We staan klaar om jou te helpen!

Online Marketing Veenendaal

Meer dan een marketingbureau

Wij zijn jouw marketingpartner op loop- en fietsafstand. De lokale aanwezigheid van OMV stelt ons in staat om op een persoonlijke manier betrokken te zijn bij onze klanten, en andersom! Hierdoor kunnen wij voor jou meer zijn dan “een marketingbureau”. Door letterlijk de afstand te verkleinen streven wij ernaar een optimale samenwerking te creëren. Zo kunnen wij echt een verlengstuk zijn van jouw organisatie.

Wat kun je van ons verwachten?

1. Doelstellingen in kaart brengen

We starten met het formuleren van doelstellingen. Dit bepaald ten slotte de keuzes die gemaakt worden in de strategie. Doelstellingen maken we specifiek en meetbaar.

 

Voorbeelden van e-mailmarketing doelstellingen:

  • Leads converteren naar klant
  • Bestaande klanten een extra aankoop laten doen
  • Oude klanten (verloren) weer terugwinnen als klant

 

De doelstelling kan per bedrijf verschillen.We richten ons op waar jouw bedrijf binnen een bepaalde periode de grootste winst kan behalen. De strategie wordt later gebaseerd op deze doelstellingen.

2. Definiëren van doelgroepen

De tweede stap voor een succesvolle e-mail marketing strategie is het definiëren van de doelgroepen. De vragen die we gaan stellen om hierachter te komen zijn bijvoorbeeld: Welke relatie heeft de doelgroep met jouw product of dienst? Wie gaat de e-mailcampagne ontvangen en welke kenmerken hebben ze?

Een kort voorbeeld om uit te leggen waarom dit belangrijk is. Je wilt een leuke kortingsactie doen voor contacten die nog een eerste aankoop moeten doen. Bijvoorbeeld: 10% korting bij de eerste aankoop. Deze actie is dus niet relevant voor de groep die al een bestaande klant is.

We gaan je doelgroepen uitsplitsen en brainstormen over welke informatie relevant is voor welke doelgroep. Dit doen we zo specifiek mogelijk! Zo creëren we succesvolle e-mailmarketing campagnes.

3. Ontwikkelen van de strategieën

Als het doel en de doelgroep bepaald zijn, gaan we de strategieën bepalen. Elke strategie staat voor een e-mail funnel. De keuze voor de strategie is niet moeilijk als stap 1 en 2 zorgvuldig zijn doorlopen.

 

We brengen het in kaart met een voorbeeld.

 

Er is een groep die zich heeft ingeschreven voor de e-mails via een kortingsvoucher, maar ze hebben nog geen aankoop gedaan. Deze leads zijn nog niet klaar om op een commercieel aanbod in te gaan. Je moet dus vertrouwen bij ze opbouwen. Door waardevolle informatie met ze te delen bouw je langzaam een vertrouwensband op. Dit kan wel tot 12 contactmomenten gaan. Daarna kun je een commercieel aanbod doen en verhoog je de kans op een conversie.

 

In dit geval kiezen we dus voor de Lead Nurturing strategie!

Een greep uit de strategieën

  1. Leadgeneratie. Zo werf je nieuwe contacten via online kanalen
  2. Lead nurturing strategie. Zo converteer je leads naar klanten
  3. Cross-selling. Zo genereer je Extra sales bij je klanten door gerelateerde producten aan te bieden
  4. Win back. Zo win je oude klanten (verloren) weer terug.

4. Het proces automatiseren

We hebben de mogelijkheid om jouw doelgroep te “organiseren”. Dit noemen wij ook wel segmenteren. Met segmenteren gaan we op zoek naar subgroepen in jouw contactenlijst en plaatsen ze in de juiste funnels met een passende strategie.

Wat is dan automatiseren?

Jouw klanten worden in andere funnels geplaatst als een doel is bereikt. Bijvoorbeeld als de lead een aankoop heeft gedaan. Zo komt deze klant nu ook in een funnel terecht met cross-selling. Zo kunnen we de klant specifieke aanbiedingen doen die gerelateerd zijn aan het product of de dienst die is afgenomen.