Wij helpen ondernemers in Veenendaal bij het verhogen van de online interactie!
Onze klanten beoordelen ons gemiddeld met een 5.0
Elke maand nemen we de resultaten en acties door.
Wij helpen onze klanten aan betere online resultaten
Wij helpen klanten om slim te investeren in online marketing activiteiten
Een conversie verwijst naar de gewenste actie die een gebruiker uitvoert op een website, webshop, app of bij een marketingcampagne.
De gewenste actie in deze kan variëren. Bijvoorbeeld van het doen van een aankoop tot het aanmelden van een nieuwsbrief of het downloaden van een document dat je aanbiedt.
Voor elke conversie stellen we een helder doel. Bijvoorbeeld het verkrijgen van contactgegevens van jouw bezoeker. Zo kun jij de klant opvolgen en echt gaan helpen met het probleem dat zij ervaren. Er zijn tal van meetbare online technieken om dit proces te verbeteren. Voor we dit gaan doen starten we altijd met een nulmeting. Dus hoe doe je het nu, en we brengen in kaart waar de verbeterpunten liggen.
Samen sparren over conversie? Wij helpen je graag verder!
In het kort
Meer conversies?
Haal het uiterste uit jouw website of webshop met conversie optimalisatie!
In deze sparringsessie gaat ons team een 0-meting doen. Dus hoeveel kwalitatieve conversies haal jij op dit moment binnen en hoe is de huidige website of webshop ingericht. Samen gaan we vervolgens verder sparren over waar de verbeterpunten liggen om meer conversies te behalen met verschillende technieken.
Deze sessie is bedoeld als inspiratiebron. We bundelen onze ideeën om een concreet actieplan te ontwikkelen, gericht op het verhogen van jouw conversiepercentages.
Max van Amerongen
Marketing strateeg
Vul je gegevens in
Deze website wordt beschermd door reCAPTCHA en de Privacy Policy en Terms of Service van Google zijn van toepassing.
A/B testen
We nemen niet zomaar genoegen met de resultaten! De vraag die altijd blijft is: kan het nog beter? Om deze vraag te beantwoorden gaan we A/B testen. We leggen het uit met een concreet voorbeeld.
De CTA’s, dit zijn je buttons, worden bijvoorbeeld in een opvallende blauwe kleur getoond zodat dit opvalt en je uitgenodigd wordt om op te klikken. Dit levert je 18 conversies per maand op. Maar wat als we de button nu felgroen maken? Dit levert je 23 conversies per maand op.
Nu hebben we geleerd dat op jouw webshop of website de CTA kleur groen beter werkt. Zo blijft leren leuk!
De beïnvloedingsprincipes van Robert B. Cialdini zijn s’werelds meest bekende conversie wapens. Hij is dé expert op het gebied van beïnvloeding en overtuiging en zijn principes zijn de richtlijn voor online marketeers wereldwijd! Zo ook voor Online Marketing Veenendaal. We geven je een toepassing van elke techniek die bijdraagt aan een conversie. Wij zijn benieuwd? Herken jij ze en door welke techniek laat jij je bewust of onbewust beïnvloeden?
“Dit is de reden waar onze interesse voor online marketing is begonnen. Wij kwamen erachter dat wij en het grootste deel van de mensen dagelijks onbewust beïnvloed worden door deze technieken. De kracht van deze principes is enorm en daarom een van de belangrijkste pijlers voor het succes van jouw online business.“
De expert zal het wel weten, Dus Laat je kennis en expertise zien.
Geef je waarde gratis weg, bijvoorbeeld een gratis download.
Laat de ervaring en mening van anderen met jouw product of dienst zien.
Creëer urgentie door te vermelden dat jouw product of dienst maar beperkt beschikbaar is.
Straal positiviteit uit en ben vriendelijk. Zowel online als fysiek.
Geef mensen het gevoel dat ze “echt” ergens bij horen.
Stimuleer je bezoekers dus tot een “kleine” actie. Dan is de kans groot dat ook de volgende acties zullen doen.
Het klinkt waarschijnlijk een beetje gek, maar conversies zijn in te delen in verschillende categorieën. Zo heb je een harde en zachte conversie. Deze categorieën kunnen veel invloed uitoefenen op je uiteindelijke doel, bijvoorbeeld meer leads of meer omzet.
Een harde conversie verwijst naar een directe actie dat resulteert in een concrete waarde. Zoals de verkoop van een product of abonnement. Een zachte conversie is een actie die bijdraagt aan de harde conversie. Het leidt niet direct tot de concrete waarde maar is “een stap in de goede richting”. We geven je een fictief voorbeeld voor zowel een webshop als een website.
Je hebt een webshop voor de verkoop van t-shirts. De verkoop van een t-shirt is een harde conversie, het levert ten slotte meteen omzet op.
Een zachte conversie kan zijn dat iemand zich inschrijft voor jouw nieuwsbrief omdat deze bezoeker op de hoogte wilt blijven van promoties en de nieuwste producten. Dit levert niet direct waarde op, maar kan wel bijdragen aan de harde conversie. Bijvoorbeeld doordat deze persoon een bestelling plaatst aan de hand van een aanbieding in je nieuwsbrief. Het proces duurt langer, maar het doel is bereikt. Je hebt een t-shirt verkocht en een concrete waarde binnen!
Je hebt een website waarin je jouw diensten verkoopt als personal trainer. De verkoop van een trainingssessie of abonnement is een harde conversie. Dit levert meteen omzet op. Sommige mensen zijn niet meteen overtuigd van jouw kwaliteiten en willen eerst weten of een training bij jou wel zo leuk is.
Jij kunt dit doen door een proefsessie gratis aan te bieden. Zo kunnen mensen zich inschrijven en met jou kennismaken. Dit is de zachte conversie. Vanuit die sessie kun jij de personal trainingen echt gaan verkopen om de harde conversie te bemachtigen!
Online Marketing Veenendaal
Wij zijn jouw marketingpartner op loop- en fietsafstand. De lokale aanwezigheid van OMV stelt ons in staat om op een persoonlijke manier betrokken te zijn bij onze klanten, en andersom! Hierdoor kunnen wij voor jou meer zijn dan “een marketingbureau”. Door letterlijk de afstand te verkleinen streven wij ernaar een optimale samenwerking te creëren. Zo kunnen wij echt een verlengstuk zijn van jouw organisatie.
Wat kun je van ons verwachten?
Neem direct contact met ons op.
Wij streven ernaar binnen 24 uur te reageren.
Adres
Neem contact op
Partners
© Online Marketing Veenendaal. All rights reserved.